середа, 25 січня 2017 р.

проект енергозбереження


Енергозбереження – крок до майбутнього.

Економічне зростання кожної країни і її громадян пов’язане із зростанням обсягів використання ними енергоресурсів. Оскільки Україна самостійно може забезпечити себе енергоресурсами тільки на третину від необхідних, вона потрапила в залежність від зовнішніх джерел енергопостачання. Отже, проблема енергозбереження перетворюється в проблему національної безпеки України.До основних причин, які указують на необхідність переходу до енергозберігаючих технологій належать:
          - глобально-екологічна;
          - політична;
          - економічна;
          - соціальна;
          - еволюційно-історична.
Крім того наша країна є лідером витрат електроенергії та тепла.
          Успішному вирішенню цих проблем сприяє навчання учнівської молоді основам енергозбереження. У результаті такого навчання кожний громадянин країни, виконуючи свої професійні обов’язки, повинен усвідомити особисту причетність до вирішення глобальних енергетичних і пов’язаних з ними екологічних проблем. До змісту  навчання почав вводитися навчальний матеріал з енергоефективними основами, в розробці якого приймала участь творча група нашої школи. Необхідність енергоефективної діяльності посилюється наступними чинниками:
           - тенденція підвищення вартості енергії;
             - необхідність підвищення енергоефективності для зменшення викиду         СО2;
            - посилення прагнення до національної незалежності від імпорту енергії     та енергоносіїв;
           - жорсткість законодавства державних програм, правил, норм і нормативів щодо підвищення енергоефективності та енергозбереження;
           - міжнародна конкуренція і національна конкуренція галузей і підприємств в області енергозберігаючих продуктів, технологій і енергетичних послуг;
           - прискорення і зменшення циклів технічних і технологічних інновацій. Енергозберігаючі заходи дійсно дозволяють економити енергію, енергетичні ресурси, є ключем до підвищення рівня життя, збереження навколишнього середовища. Ці заходи не вимагають матеріальних витрат і залежать тільки від особистої обізнаності та зацікавленості людей. Учнями та педагогічним колективом ведеться робота з енергозбереження не тільки в школі, побуті, але і в житлово-комунальному господарстві села.

В проекті: «Енергозбереження – крок до майбутнього» учні набувають навички систематичного обстеження школи;розробляють систему запису та інтерпретації даних, використовуючи при можливості комп’ютерне обладнання для їх обробки; аналізують переваги збереження та ефективного використання енергії в будівлях, покращення умов, заощадження коштів; розробляють заходи з підвищення енергоефективності;публічно обговорюють результати проекту у вигляді демонстрації плакатів, листівок, графіків енергоспоживання, програм, пропозицій, класних та батьківських зборів.

Актуальність: Нераціональне, необмежене споживання енергії поставило людство на грань екологічної катастрофи. Ми маємо наочні прояви негативних наслідків зростаючого в усьому світі енергоспоживання. Успішному вирішенню цих проблем сприяє навчання учнівської молоді основам енергозбереження.
        Мета:
- удосконалення зрозуміння учнями проблеми енергозбереження, набуття навичок систематичного обстеження школи;
-удосконалення системи роботи з питань інтеграції енергозбереження в навчально-виховний процес та придбання учнями, педагогами та батьками необхідного рівня побутових знань з енергозбереження для формування нового світогляду на проблему енергозбереження.
- виявлення  здатності  учнів до цілеспрямованої роботи з інформацією; розвивати здатність до творчої діяльності, толерантності, терпимості до чужої думки, уміння вести діалог, виступати перед колективом.

Тип проекту: дослідницький, інформаційний.

Характеристика проекту:

-                    за кількістю учасників: груповий;

-                    за тривалістю: довгостроковий;

-                    за спрямованістю: монопроект;

-                    за характером контактів: внутрішній.

База реалізації : Музиківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів.

Планований результат: Розробка проекту, презентація його учням, співробітникам навчального закладу та мешканцям села.

Форма навчальної роботи:малі групи по 4 – 5 чоловік.

Виконавці проекту: учні 8 класу, вчитель фізики, батьківська громадськість.

Завдання проекту:

Активізація участі підростаючого покоління у процесі енергозбереження у закладі та вдома.

 Підвищення рівня інформованості учасників проекту в галузі енергозберігаючих технологій.

 Усвідомлення учнями глобальної рівноваги та причетності кожного до проблем навколишнього середовища.

 Формування у підростаючого покоління стійких енергозберігаючих врівноважених звичок і способу повсякденного життя.

 Виховання свідомої особистості громадянина України, яка дбайливо ставиться до природних ресурсів.

 Виявлення здатностей учнів до цілеспрямованої роботи з інформацією.

 Розвиток здатності до творчої діяльності, толерантності, терпимості до чужої думки, уміння вести діалог, виступати перед колективом.

 Скорочення споживання енергії в школі і в сім'ях учнів і вчителів.

         Етапи реалізації проекту:

І. Підготовчий  етап. Визначення теми та мети проекту. Створення робочих груп. Розподіл обов’язків серед членів груп.Обговорення та затвердження плану дій з виконання проекту.

ІІ. Дослідницький етап.

1.     Збір інформації, спостереження, анкетування.

2.     Енергоаудит приміщень школи:

-        зробити температурне обстеження навчальних приміщень ;

-        скласти температурну карту ;

-        ідентифікувати гарячі та холодні зони;

-        розробити заходи з підвищення енергоефективності;

-        презентувати результати своєї роботи.

 

Енергетичне обстеження
Дата ____________________     Час _______
Приміщення
Температура,
° С
Рекомендована температура,
° С

 
 3. Провести аналіз фактичного стану споживання енергії в школі на основі даних про енергоспоживання  протягом двох років. Виконати математичну обробку даних, розрахувати потенціал енергозбереження. Виявити реальні втрати тепла у школі та вдома.

    4. Наукове обгрунтування переваг енергозберігаючих технологій. Створення комп’ютерної презентації щодо практичних рекомендацій по збереженню енергії.

  5. Реалізація творчо-практичної частини проекту:

1
Конкурс плакатів, листівок, газет: «Збережемо енергію разом».
 
 
2
Створити енергопатруль та проводити енергоаудит.
 
 
 
3
Інформаційні хвилинки з енергозбереження для учнів 1-11 класів.
 
 
4
Години спілкування «Бережіть енергію».
 
 
 
5
Оформлення наочності щодо раціонального та економного використання енергоресурсів у класних куточках.
 
 
6
Тематична виставка літератури «Впровадження сучасних енергозберігаючих технологій» у шкільній бібліотеці.
 
 
7
Практичні заняття з батьками учнів «Економію енергоресурсів – у кожен дім».
 
 
8
Створення комп’ютерних презентацій.
 
 
 
9
Акція з розповсюдження листівок «Бережіть тепло та енергію» серед жителів села.
 
 
10
Анкетування учнів щколи  з питань енергозбереження.
 
 
11
Підведення підсумків. Нагородження класів за активне збереження енергії  та участь у реалізації проекту.
 
 

 

Висновок:Енергозбережні заходи дійсно дозволяють економити енергію, енергетичні ресурси, є ключем до підвищення рівня життя, збереження навколишнього середовища. Ці заходи не вимагають матеріальних витрат і залежать тільки від особистої обізнаності і зацікавленості людей.

Можливість для енергозбереження є в кожному домі, у кожній квартирі в кожній родині.

Немає коментарів:

Дописати коментар