Енергозбереження – крок
до майбутнього.
Економічне зростання кожної країни і її громадян пов’язане із зростанням
обсягів використання ними енергоресурсів. Оскільки Україна самостійно може
забезпечити себе енергоресурсами тільки на третину від необхідних, вона
потрапила в залежність від зовнішніх джерел енергопостачання. Отже, проблема
енергозбереження перетворюється в проблему національної безпеки України.До
основних причин, які указують на необхідність переходу до енергозберігаючих
технологій належать:
- глобально-екологічна;- політична;
- економічна;
- соціальна;
- еволюційно-історична.
Крім того наша країна є лідером витрат електроенергії та тепла.
Успішному вирішенню цих проблем сприяє навчання учнівської молоді основам енергозбереження. У результаті такого навчання кожний громадянин країни, виконуючи свої професійні обов’язки, повинен усвідомити особисту причетність до вирішення глобальних енергетичних і пов’язаних з ними екологічних проблем. До змісту навчання почав вводитися навчальний матеріал з енергоефективними основами, в розробці якого приймала участь творча група нашої школи. Необхідність енергоефективної діяльності посилюється наступними чинниками:
- тенденція підвищення вартості енергії;
- необхідність підвищення енергоефективності для зменшення викиду СО2;
- посилення прагнення до національної незалежності від імпорту енергії та енергоносіїв;
- жорсткість законодавства державних програм, правил, норм і нормативів щодо підвищення енергоефективності та енергозбереження;
- міжнародна конкуренція і національна конкуренція галузей і підприємств в області енергозберігаючих продуктів, технологій і енергетичних послуг;
- прискорення і зменшення циклів технічних і технологічних інновацій. Енергозберігаючі заходи дійсно дозволяють економити енергію, енергетичні ресурси, є ключем до підвищення рівня життя, збереження навколишнього середовища. Ці заходи не вимагають матеріальних витрат і залежать тільки від особистої обізнаності та зацікавленості людей. Учнями та педагогічним колективом ведеться робота з енергозбереження не тільки в школі, побуті, але і в житлово-комунальному господарстві села.
В проекті: «Енергозбереження – крок до майбутнього»
учні набувають навички систематичного обстеження школи;розробляють систему
запису та інтерпретації даних, використовуючи при можливості комп’ютерне
обладнання для їх обробки; аналізують переваги збереження та ефективного
використання енергії в будівлях, покращення умов, заощадження коштів;
розробляють заходи
з підвищення енергоефективності;публічно обговорюють
результати проекту у вигляді демонстрації плакатів, листівок, графіків
енергоспоживання, програм, пропозицій, класних
та батьківських зборів.
Актуальність: Нераціональне, необмежене споживання енергії поставило людство на грань
екологічної катастрофи. Ми маємо наочні прояви негативних наслідків зростаючого
в усьому світі енергоспоживання. Успішному вирішенню цих проблем сприяє
навчання учнівської молоді основам енергозбереження.
Мета: - удосконалення зрозуміння учнями проблеми енергозбереження, набуття навичок систематичного обстеження школи;
-удосконалення системи роботи з питань інтеграції енергозбереження в навчально-виховний процес та придбання учнями, педагогами та батьками необхідного рівня побутових знань з енергозбереження для формування нового світогляду на проблему енергозбереження.
- виявлення здатності учнів до цілеспрямованої роботи з інформацією; розвивати здатність до творчої діяльності, толерантності, терпимості до чужої думки, уміння вести діалог, виступати перед колективом.
Тип проекту: дослідницький,
інформаційний.
Характеристика
проекту:
-
за
кількістю учасників: груповий;
-
за
тривалістю: довгостроковий;
-
за
спрямованістю: монопроект;
-
за
характером контактів: внутрішній.
База
реалізації : Музиківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів.
Планований
результат: Розробка
проекту, презентація його учням, співробітникам навчального закладу та
мешканцям села.
Форма
навчальної роботи:малі
групи по 4 – 5 чоловік.
Виконавці проекту: учні 8 класу, вчитель фізики,
батьківська громадськість.
Завдання проекту:
Активізація
участі підростаючого покоління у процесі енергозбереження у закладі та вдома.
Підвищення рівня інформованості учасників
проекту в галузі енергозберігаючих технологій.
Усвідомлення учнями глобальної
рівноваги та причетності кожного до проблем навколишнього середовища.
Формування у підростаючого
покоління стійких енергозберігаючих врівноважених звичок і способу повсякденного
життя.
Виховання свідомої особистості
громадянина України, яка дбайливо ставиться до природних ресурсів.
Виявлення здатностей учнів до
цілеспрямованої роботи з інформацією.
Розвиток здатності до творчої
діяльності, толерантності, терпимості до чужої думки, уміння вести діалог,
виступати перед колективом.
Скорочення споживання енергії в
школі і в сім'ях учнів і вчителів.
Етапи реалізації проекту:
І.
Підготовчий етап. Визначення теми та
мети проекту. Створення робочих груп. Розподіл обов’язків серед членів груп.Обговорення
та затвердження плану дій з виконання проекту.
ІІ.
Дослідницький етап.
1. Збір
інформації, спостереження, анкетування.
2. Енергоаудит
приміщень школи:
- зробити
температурне обстеження навчальних приміщень ;
- скласти
температурну карту ;
- ідентифікувати
гарячі та холодні зони;
- розробити
заходи з підвищення енергоефективності;
- презентувати
результати своєї роботи.
Енергетичне
обстеження
Дата
____________________ Час _______
|
||
Приміщення
|
Температура,
° С
|
Рекомендована температура,
° С
|
4. Наукове
обгрунтування переваг енергозберігаючих технологій. Створення комп’ютерної
презентації щодо практичних рекомендацій по збереженню енергії.
1
|
Конкурс
плакатів, листівок, газет: «Збережемо енергію разом».
|
||
2
|
Створити
енергопатруль та проводити енергоаудит.
|
||
3
|
Інформаційні
хвилинки з енергозбереження для учнів 1-11 класів.
|
||
4
|
Години
спілкування «Бережіть енергію».
|
||
5
|
Оформлення
наочності щодо раціонального та економного використання енергоресурсів у
класних куточках.
|
||
6
|
Тематична
виставка літератури «Впровадження сучасних енергозберігаючих технологій» у
шкільній бібліотеці.
|
||
7
|
Практичні
заняття з батьками учнів «Економію енергоресурсів – у кожен дім».
|
||
8
|
Створення
комп’ютерних презентацій.
|
||
9
|
Акція
з розповсюдження листівок «Бережіть тепло та енергію» серед жителів села.
|
||
10
|
Анкетування
учнів щколи з питань енергозбереження.
|
||
11
|
Підведення
підсумків. Нагородження класів за активне збереження енергії та участь у реалізації проекту.
|
Висновок:Енергозбережні заходи
дійсно дозволяють економити енергію, енергетичні ресурси, є ключем до
підвищення рівня життя, збереження навколишнього середовища. Ці заходи не
вимагають матеріальних витрат і залежать тільки від особистої обізнаності і
зацікавленості людей.
Можливість для енергозбереження є в кожному домі, у
кожній квартирі в кожній родині.
Немає коментарів:
Дописати коментар